פיצוץ בצינור מים

בעיות בצנרת הן דבר שאף אחד לא מייחל לו, אבל אין מה לעשות- במיוחד במבנים ישנים יותר בהם הצנרת כבר שחוקה, בעיות בצנרת הן כמעט בלתי נמנעות. החוכמה היא לגלות את הבעיות האלה בזמן, כך שהטיפול בהן יהיה קצר, פשוט וגם זול יותר.

אחד המקרים הפחות רצויים הוא פיצוץ בצינור מים. אם בעיות רטיבות או דליפת מים קטנה הן בעיות שהטיפול בהן לא חייב להיות טיפול חירום (אם כי רצוי לטפל בהן בהקדם האפשרי ולא לדחות), כאשר ישנו פיצוץ בצינור מים הטיפול חייב להיות מיידי. מהעושים כשישנו פיצוץ? לאן פונים והאם בהכרח הבעיה היא אצלכם?

להיות עירניים לסימני נזילה

לא מעט פעמים פיצוץ בצינור מים מתרחש בהפתעה ולא ניתן למנוע אותו, אך ישנם מצבים בהם כן יהיו סימנים מקדימים. רטיבות על הקיר או על הרצפה או התפתחות עובש באחד החדרים יכולים להעיד על סדק בצינור ועל דליפה או טפטוף. אותו סדק זעיר יכול בעתיד לגדול ולהסתיים בפיצוץ הצינור.

לכן, אל תחכו- אם גיליתם סימנים מחשידים לנזילה, טפלו בכך באופן מיידי, הזמינו אינסטלטור המומחה באיתור נזילות באזור רחובות, כי מקור הנזילה אינו בהכרח מקום הצטברות המים והיווצרות הרטיבות. פרט נוסף שיכול להשתנות בעקבות נזילה הוא חשבון המים. חשבון מים נפוח, ממש כמו נפיחות בקירות, יכול להעיד על נזילה שאינכם מודעים לה.

התרחש כבר פיצוץ- מה עושים?

כאמור, פעמים רבות לא ניתן לצפות פיצוץ בצינור מים והוא פשוט קורה בהפתעה. פעמים רבות הדבר קורה דווקא בלילה או כשלא היינו בבית... הדבר הראשון שיש לעשות הוא לסגור את השיבר, ברז המים הראשי שלכם. כך לפחות לא יוזרמו מים נוספים.

זאת במקרה שהבעיה היא בצינור שלכם. יתכן שהבעיה אינה בצינור שלכם אלא בצנרת של השכן ואז הטיפול הוא באחריותו. אם הבעיה היא אצלכם, זה הזמן לנצל את ביטוח הדירה במידה ויש (למשל דרך המשכנתא) ולדרוש מחברת הביטוח לשלוח בעל מקצוע.

תיקון הצנרת- למה לשים לב?

כיוון שכאן מדובר על פיצוץ ברור ובולט ולא על נזילה סמויה שאיננו יודעים בדיוק את מקורה, איתור הנזילה פחות נדרש אלא ניתן לעבור כמעט מיד לשלב התיקון.

במקרה זה סביר להניח כי שבירת הקיר או הרצפה תתבצע במקום הנכון כי ריכוז המים בולט. עם זאת, במקרה של חיפוי העשוי שיש או חיפוי יקר אחר כן מומלץ לוודא באמצעות מיכשור חדיש כמו מצלמה תרמית כי אכן עומדים לשבור את הקיר או הריצוף במקום הנכון. לאחר שבירת הקיר במקום הנכון והגעה למקום הבעייתי, מומלץ להחליף לא רק את חלק הצינור הפגום אלא מעבר לו. לא נדרשת בהכרח החלפת הצנרת כולה אבל כדאי להחליף חלק גדול יותר מהחלק הבעייתי.

כך הסיכוי לבעיות דומות בעתיד יהיה נמוך יותר. אם הצנרת שחוקה וישנה ולא הוחלפה כבר שנים רבות כדאי לנצל את המקרה להחלפת הצנרת כולה. אמנם זו השקעה אך עדיף לבצע אותה עכשיו כאשר בכל מקרה יש לטפל בצנרת מאשר לפתוח מחדש את הקיר בפעם אחרת.

שירותים נוספים במימון מאיר ובניו:

לשיחת ייעוץ ללא עלות
Call Now Button דילוג לתוכן