מכשירים לאיתור נזילות מים

גילוי נזילות מים הוא עבודה חשובה ביותר וגם מורכבת. נזילות גורמות לרטיבות המביאה איתה תופעות לא נעימות כמו הצטברות של טחב, עובש ומיני פטריות, חיידקים ושלל צרות אחרות. ישנן נזילות שמקורן הוא באזור שקל לאבחון וטיפול כמו החיבור בין הצנרת לברז או לפתח הניקוז באמבטיה. העניין הופך מורכב כאשר מקור הנזילה אינו ידוע. כאשר נוצר כתם רטיבות על הקיר באחד החדרים, גילוי מקור הנזילה דורש עבודת בילוש ממש. למזלנו, אם בעבר גילוי הנזילה הצריך שבירת קירות והרבה בלגן, היום הטכנולוגיה התפתחה גם בתחום זה וישנם מכשירים משוכללים העומדים לרשות האינסטלטור באבחון וגם בטיפול. עם זאת, לא כל אדם שירכוש את אחד המכשירים הללו יוכל למצות את הפוטנציאל שלו. נדרשת הבנה בתחום, ניסיון ומקצועיות בכדי לגייס את המכשירים לטובת פתרון הבעיה. אילו מכשירים ישנם?

מצלמה תרמית

אחד המכשירים הנפוצים ביותר והיעילים לגילוי נזילות הוא מצלמה תרמית. המצלמה התרמית רגישה לטמפרטורת וכך מזהה אזורים קרים יותר שמעידים פעמים רבות על מקור נזילה. המצלמה מציגה על גבי מסך מפה צבעונית המשקפת את פילוג הטמפרטורות באזור הנבדק. כך ניתן לאתר את האזור הבעייתי. האינסטלטור "מטייל" עם המצלמה לאורך הקיר או הרצפה עד שמתגלה האזור החשוד. כעת, כשיש קצה חוט לפתרון הבעיה, להתקדם בעזרת מכשיר נוסף: מצלמה המוחדרת אל תוך הצינור.

מצלמה בעלת סיב אופטי

לאחר גילוי האזור הבעייתי, זה הזמן להתמקד עוד יותר ולהשתמש במצלמה בעלת סיב אופטי. מצלמה זעירה זו הנקראת גם מצלמת צינור מוחדרת אל פנים הצינור ומצלמת אותו מבפנים מזוויות שונות. כמו בקריאת התמונה במצלמה התרמית, גם כאן נדרשת מיומנות רבה בקריאת התמונה ואבחון הסדק, החור או המקום הבעייתי בצינור. גם הטיפול באותו סדק או חור נעשה בעזרת המצלמה ממש כפי שבמהלך טיפול כירורגי מוכנסת מצלמה זעירה אל האזור המנותח והמנתח נעזר בה לביצוע הניתוח. כאשר ניתן להסתפק באיטום נקודה בעייתית ואין צורך בהחלפת חלקי צינור שלמים, חומר האיטום מושחל אל תוך הצינור ומודבק באזור הבעייתי.

מצלמה עם רובוט

כאשר מדובר על צינורות ביוב או צינורות אחרים בקוטר גדול מאוד, משתמשים ברכב רובוט עם מצלמה המצלם גם הוא, כמו המצלמה הזעירה, את פנים הצינור ונותן תמונה מדוייקת על המקום הבעייתי. אם עד לא מזמן אינסטלטור היה עובד עם מפתח צינורות ומכשירים דומים, היום הצטרפו אל המכשירים הותיקים גם מכשירים חדשים ומשוכללים שמשדרגים את העבודה במידה רבה.

 

 

לשיחת ייעוץ ללא עלות
Call Now Button דילוג לתוכן