איתור נזילות כתוצאה מרטיבות בקיר

רטיבות בקירות היא תופעה אשר מאפיינת ביתם רבים בישראל. רטיבות בקיר יכולה להיגרם כתוצאה מאיטום לא נכון או כתוצאה מפיצוץ של צנרת בתוך הקיר. חשוב לטפל בבעיה במהירות האפשרית על מנת למנוע נזקים גדולים יותר בעתיד.

כאשר אנו לא מטפלים בזמן בכתמים כתוצאה מרטיבות בקיר, הם גדלים, כלולים לגרום לקילוף של הקיר, להצטברות של עובש ועוד. לכן חשוב להזמין איש מקצוע בהקדם לאיתור נזילות על מנת לאתר את מקום הרטיבות בהקדם האפשרי.

איתור נזילות כתוצאה מרטיבות בקיר

היכן חשוב לבצע איתור נזילות?

ישנם מספר מקומות בבית בהם יש נטייה להצטברות של רטיבות ולכן חשוב לבצע איתור נזילות במקומות אלו:

הופעת רטיבות בקיר פנימי או חיצוני - רטיבות באזור זה תתגלה לרוב בשלב מאוחר יחסית, לאחר חדירת המים את מעטפת הקיר החיצונית וחלחולם לתוך הקיר. במידה והציפוי המכסה את המעטפת החיצונית אינו איכותי מספיק הוא לא יוכל לספוג את המים ולכן הם יחלחלו פנימה. ממידה ומקרם הקיר נעשה ספוגי ובעל בועות קטנות או כתמים כהים, מומלץ לבצע איתור נזילות.

 

הופעת רטיבות בתקרה- רטיבות באזור זה נוצרת בדרך כלל כתוצאה מאיטום לא טוב של הגג, דבר המאפשר למי הגשמים לחדור לתוך הבית. במידה ודירתכם לא צמודה לגג ואתם עדיין נתקלים בבעיה, סימן שמקום הרטיבות הוא נזילה בקומה מעליכם. בחדרי האמבטיה יופיעו פעמים רבות סימנים של נזילה בתקרה בדמות כתמי עובש, קילופים ועוד. במידה ואתם נתקלים בבעיות שכאלה, מומלץ לפנות לאיש מקצוע לאיתור נזילות.

הופעת רטיבות שמופיעה מעל הפנלים או ברצפה- רטיבות באזור זה נוצרת לרוב כתוצאה מפיצוץ או נזילה בצינור מים. במידה ואתם נתקלים ברטיבות מסוג זה, חשוב לקרוא במהירות לאיש מקצוע לאיתור נזילות מדויק של מקור הפיצוץ או הנזילה.

הופעת רטיבות בחלונות- רטיבות באזור זה נוצרת לרוב כתוצאה מסתימה של פתחי הניקוז במסילות של החלונות, דבר שלא מאפשר לגשם להתנקז החוצה. בנוסף, במידה והסיליקון המשמש לאיטום בין החלום לקיר לא אטום מספיק, יכולה להיווצר רטיבות באזור זה. במידה ואתם נתקלים ברטיבות שכזו, חשוב לבצע איתור נזילות במיידי, על מנת למנוע נזקים חמורים יותר בהמשך.

מה הן הסיבות להיווצרות של רטיבות בבית?

להיווצרות של רטיבות בבית יכולות להיות מספר סיבות ולכן חשוב שנכיר אותם על מנת שנוכל לבצע איתור נזילות ממוקד:

  • כתוצאה ממי גשם שחודרים דרך המעטפת החיצונית של המבנה- דרך הקירות או דרך הגג.
  • רטיבות שהתנקזה במהלך הבניה של הבית כתוצאה מניקוז לא תקין שהתבצע בזמן הבנייה.
  • כתוצאה מעיבוי מים המתרחש על ידי הצטברות של טיפות באזורים בהם יש טמפרטורה נמוכה יותר.
  • כתוצאה ממי תהום הבאים במגע עם הרצפה.
  • כתוצאה מדליפות של מים מצנרת הביוב, המים או הניקוז הממוקמת בתוך קירות הבית או מתחת לרצפות.
  • כתוצאה מרטיבות העוברת מחדרי האמבטיה לחדרים אחרים, כתוצאה מאיטום לא נכון של החדר.

 איתור נזילות ורטיבות בבית

 

על מנת למנוע נזקים גדולים יותר, חשוב לבצע גילוי נזילות מוקדם של המוקדים בהם יש רטיבות בבית. ניתן לזהות רטיבות בקיר על ידי הופעה של עובש בקירות, הופעה של כתמים בצבעים כהים, הופעת בועות או קילוף של הקירות. עם זאת, חשוב שנבין שלא תמיד המקום בו תיווצר הרטיבות הוא המקום המהווה את המקור לדליפה או כניסה של המים. על מנת לאתר את המקום המדויק ממנו נכנסים המים ויוצרים רטיבות, יש לפנות לאנשי מקצוע לאיתור נזילות.

לשיחת ייעוץ ללא עלות
Call Now Button דילוג לתוכן